Sunday, July 12, 2009

PRK Manek Urai: 14 Julai Hari Mendebarkan Bagi BN Dan PAS



Oleh: Tulip Desa

14 Julai merupakan hari yang menentukan samada PAS dapat mengekalkan kemenangannya di N41 Manek Urai. Ataupun kemenangan itu bertukar tangan kepada Barisan Nasional. Walaubagaimanapun, ia bukan laluan mudah untuk PAS menang di Manek Urai. Sudah nampak ada tanda-tanda BN mempunyai peluang cerah untuk menang.

Nik Aziz mula gelabah dan panik. Kemungkinan pengundi daripada golongan anak muda yang setia menyokong PAS, tidak balik mengundi. Seandainya ramai pengundi luar tidak pulang, PAS kena bersedia berputih mata atau gigit jari dengan keputusan pilihan raya nanti. Ini akan mengurangkan jumlah undi PAS.

Saat-saat akhir berkempen, kelihatan Tim PAS yang menyokong 'Kerajaan Perpaduan' ,diketuai oleh Nasaruddin yang sebelum ini dilarang berkempen turun padang memberi ceramah. Adakah ini petanda PAS tidak yakin akan menang di Manek Urai? Berkemungkinan PAS gentar dengan jentera BN yang semakin ghairah berkempen bagi memastikan calon BN menang.

Tulip berpandangan tiada 'killer issue' yang dimainkan oleh pembangkang. Pembangkang lebih gemar menyerang peribadi calon dan memainkan isu-isu Nasional seperti royalti minyak dan isu-isu agama. Pengundi sudak muak dengan kempen PAS yang sudah lapuk. Mereka bijak berceramah bermodulkan isu agama yang digunakan sepanjang pilihan raya. Yang peliknya, isu hudud tidak pula dibangkitkan oleh PAS. Mungkin mahu menjaga hati sekutu pakatannya.

Pengundi-pengundi N41, Manek Urai, buatlah pilihan bijak. Undi anda akan menentukan nasib generasi akan datang. Beranilah berubah untuk kebaikan. Penerangan oleh Timbalan Perdana Menteri tentang kegagalan PAS dan Kerajaan PAS mentadbir Kelantan diharap boleh menyedarkan pengundi-pengundi untuk membuat pilihan. Undi BN untuk menjamin masa depan anda.

No comments:

Post a Comment

Bila Gambar Menterjemahkan Keadaan Sebenar Manik Urai

Bila Gambar Menterjemahkan Keadaan Sebenar Manik Urai






 

blogger templates | Make Money Online