Tuesday, July 14, 2009

Penyokong PAS bertindak ganas.

Suasana pengundian di Manek Urai

Oleh: Tulip Desa

Setakat pukul 3:30 petang, seramai 85% pengundi keluar mengundi. Peningkatan jumlah yang keluar mengundi memberikan peluang untuk BN menang. Walaubagaimanapun, yang sedihnya suasana mengundi di Manek Urai tegang ekoran daripada reaksi penyokong PAS yang bertindak ganas. Dikhabarkan tiga ahli Puteri UMNO Perak cedera dilontar batu dan botol.

Memang sudah dijangka. Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat gemar membuat provokasi dan mencetuskan huru-hara. Kerajaan Barisan Nasional sudah lali dengan tindakan-tindakan melulu pembangkang. Itulah sebabnya, ramai polis dan tentera ditempatkan di PRK Manek Urai untuk bersiap sedia dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Tulip hairan juga dengan kenyataan pemimpin PAS yang menyatakan PAS menang tipis di Manek Urai. Adakah ini tanda peluang PAS untuk menang 50-50? Adakah penduduk Manek Urai telah berubah pendirian memilih Barisan Nasional dan mahu jadi 'anak emas'?.

Tulip juga sedih, apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin dimaki hamun oleh penyokong PAS yang terlalu taksub dengan Pakatan Rakyat. Inikah yang diajar oleh Islam PAS, mengganas, mencederakan sesama Islam, mencaci, memfitnah dan menghina. Inilah dia anak didikan Nik Aziz. Mungkin dengan berkelakuan sedemikian, dapat menghalang pengundi daripada keluar mengundi. Pengundi pasti bimbang dengan keadaan yang tidak selamat. Jadi peratusan yang keluar mengundi akan menurun. Peluang untuk BN menang pula aka tipis. Tetapi jangkaan mereka meleset, apabila ramai yang keluar mengundi. Itulah andaian Tulip. Walaubagaimanapun, kita sama-sama saksikan keputusannya.

No comments:

Post a Comment

Bila Gambar Menterjemahkan Keadaan Sebenar Manik Urai

Bila Gambar Menterjemahkan Keadaan Sebenar Manik Urai






 

blogger templates | Make Money Online